Terrein

Verhuur gebouw - het terrein

't Koetshuis, het gebouw van de Scouting Tono-groep't Koetshuis ligt aan de rand van een woonwijk, vol met portiekflats. Maar aan de rand van deze wijk ligt een kleine oase waar niet alleen de Scouts spelen en leren, maar ook veel kleine dieren hun huisje hebben. Spechten, kleine valken, egels en konijnen zijn regelmatig waargenomen gasten.

Akkerland

Toen de boerderij nog als zodanig in gebruik was, lag het temidden van de landerijen. Hier zijn inmiddels heel wat huizen gebouwd, voornamelijk portiekflatts. Wat nog van het akkerland over is, is veranderd in kleine moestuintjes die worden gebruikt in het project 'tuinieren voor ouderen'. Direct naast het gebouw ligt nog de boomgaard, vol met perenbomen en een enkele appelboom.

Een 'artist impression' van het terrein ziet er zo uit:

Ons gebouw, 't Koetshuis, op het terrein van (voormalige) boerderij Landvreugd.

Afgesloten terrein

Het terrein van Boerderij Landvreugd is aan alle zijden afgesloten, voornamelijk door landelijke sloten of dijken (rijksweg). Waar de veiligheid dat eist zijn stevige hekwerken geplaatst. Het enige toegangspad heeft een groot hekwerk dat semi-gesloten kan worden.

Boomgaard met kampvuurkuil

Naast het koetshuis ligt de boomgaard van ongeveer 150 x 150 meter. Voldoende speelruimte voor een grote varieteit aan activiteiten en met een eenvoudige kampvuurkuil. Hiervoor is een stookvergunning aanwezig zodat er, onder de voorwaarden van de vergunning, gestookt mag worden.

Veldje

Aan de andere zijde van het groepshuis ligt een veldje waar voorheen de hooiberg stond. Een afgescherm stukje van ongeveer 50 x 50 meter met verharding. Ook hier mag gespeeld worden, met krijt strepen getrokken worden etc.

Voorzijde en de wijk

Voor het gebouw van de boerderij wordt regelmatig geparkeerd, vooral op de zaterdagavond. (Tip: de doorgang naar 't Koetshuis zal op last van de brandweer altijd vrijgehouden moeten worden!). Alleen als de boerderij zelf leeg is, of in overleg met de beheerder van de boerderij, kan ook hier gespeeld worden. Ook in de woonwijk zijn genoeg veldjes om iets te doen. Van hieruit zijn ook het grote Beatrixpark of een van de kleinere parken goed te bereiken.

Een impressie van bovenaf. Spelen kan in de boomgaard rechts, of op het pleintje links.

Informatie

Mail gerust eens als je nog vragen hebt of om vrijblijvend te komen kijken. Inlichtingen en reserveringen bij de beheerder:
J. Lemmen
Voor dringende zaken kan je ook bellen: 06-12525999